Η λέσχη ιδρύθηκε το 1995 στη Θεσσαλονίκη. «Σήμερα είμαστε η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ελλάδα, με πάνω από 1.000 μέλη και περισσότερα από 2.000 οχήματα», λέει ο πρόεδρος της ΛΕΚΑΜ, Νίκος Παπαδόπουλος. Κάθε Τετάρτη βράδυ, στα γραφεία της λέσχης στην Κηφισιά, τα μέλη συναντιούνται για να σχεδιάσουν εκδηλώσεις, συμμετοχές σε αγώνες ακριβείας και εκθέσεις.
Aπό τα πιο σπάνια αυτοκίνητα που είδαμε κατασκευάστηκε σχεδόν έναν αιώνα πριν: ένα κομψό, μαύρο αγωνιστικό Morgan. Ιδιοκτήτης του είναι ο Μάριος Εκκλησιάρχος, πρώην ραλλίστας.
«Το αγόρασα το ’99 από την Ελβετία. Είμαι ο τρίτος ιδιοκτήτης του. Βγήκε την εποχή του Μεγάλου Κραχ του 1929 στη Βρετανία, και πρώτος ιδιοκτήτης του ήταν ένας ραλίστας που έτρεχε σε αγώνες. Λόγω της οικονομικής κρίσης, πολλά έμειναν απούλητα, ένα από αυτά είναι σήμερα στην κατοχή μου».
Το τρίτροχο Morgan είναι χειροποίητο και η τελική του ξεπερνά τα 120 χλμ./ώρα. «Έχω τρέξει με αυτό το αμάξι σε αγώνες και έχω λάβει διάκριση» λέει ο ιδιοκτήτης του.
Λίγο πιο δίπλα, ένα γερμανικό τρίκυκλο Messerschmitt ξεχωρίζει για τις μικροσκοπικές διαστάσεις και το cockpit που θυμίζει αεροπλάνο. Το σχεδίασε ο μηχανικός αεροσκαφών Fritz Fend στο εργοστάσιο της Messerschmitt.
Με κινητήρα μοτοσυκλέτας, λανσαρίστηκε και στην Ελλάδα ως «φτηνό αυτοκίνητο του λαού». Η σημερινή ανακατασκευή του είναι έργο τέχνης—ακόμη και το εσωτερικό είναι επενδυμένο με φιδίσιες λεπτομέρειες, όπως ακριβώς έβγαινε από το εργοστάσιο τη δεκαετία του ’50.
Ένα γαλανόλευκο Auto Union, προπομπού της Audi, από το 1960 φέρει το ιστορικό σήμα με τα τέσσερα δαχτυλίδια. Ένα αυτοκίνητο-γέφυρα ανάμεσα σε δύο εποχές, που θυμίζει ότι η ιστορία της αυτοκίνησης γράφεται και μέσα από τις λεπτομέρειες των σημάτων.
Το μικρό Mini του 1976 είναι το προσωπικό καμάρι του κ. Παπαδόπουλου. «Το αγόρασα από τους γείτονές μου σχεδόν διαλυμένο», μας λέει. «Το έκανα όλο από την αρχή. Είναι το κλασικό αγγλικό Mini των 1.000 κυβικών, που όλοι θυμούνται από τους αγώνες και τον Mr. Bean».
Πώς γεννήθηκε το πάθος του για τα κλασικά αυτοκίνητα; «Όλα ξεκίνησαν από μια παλιά οικογενειακή Mercedes 115, με την οποία είμαι συναισθηματικά δεμένος. Σε αυτό το αυτοκίνητο πέρασα τα παιδικά μου χρόνια, με αυτό έμαθα να οδηγώ. Την αναπαλαίωσα και την κράτησα. Μέσα σε αυτή τη διαδρομή γνώρισα τους ανθρώπους της ΛΕΚΑΜ, που με βοήθησαν και έμαθα πολλά για το παλιό αυτοκίνητο».
Η ΛΕΚΑΜ φιλοξενεί και άλλες σπουδαίες ιστορίες: μια μεταπολεμική Mercedes 170V, ιδιοκτησίας του κ. Κώστα Οικονόμου από τη Νάουσα Ημαθίας, είναι ανακατασκευασμένη αποκλειστικά με γνήσια ανταλλακτικά Mercedes. Μέλος της λέσχης είναι ο ιδιοκτήτης της Mercedes της Ρένας Βλαχοπούλου, ενώ άλλο μέλος έχει το πράσινο Μini που εμφανίζεται στις ταινίες «Δημήτρη μου-Δημήτρη μου» και «Το κορίτσι του Λούνα πάρκ» με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη και Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Αυτοκίνητα που αποτελούν κομμάτια της κοινωνικής και πολιτισμικής ιστορίας της Ελλάδας.
Στις 14 Σεπτεμβρίου, περισσότεροι από 60 ιδιοκτήτες ιστορικών οχημάτων συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Αριστοτέλους για τον 27ο Κλασικό Γύρο Θεσσαλονίκης, σηματοδοτώντας το κλείσιμο της ΔΕΘ.
Από το πρωί, οι περαστικοί θαύμαζαν τις καμπύλες, τις χρωμιωμένες μάσκες και τον χαρακτηριστικό ήχο των κινητήρων. Με το σήμα της εκκίνησης, τα αυτοκίνητα αποχώρησαν με τη σειρά εν μέσω χειροκροτημάτων για την καθιερωμένη βόλτα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.